Case study: Pozycjonowanie strony drukarni

alt

Klient
Nasz klient — firma poligraficzna, która zajmuje się drukiem cyfrowym, offsetowym oraz pilną produkcją wszelkich niezbędnych materiałów drukowanych. Świadczy usługi w zakresie wydawnictwa książek, czasopism biznesowych, poligrafii reklamowej wielkoformatowej, jak również wykonania reklamy zewnętrznej.

Nasze zadanie
Naszymi głównymi zadaniami były: pozyskiwanie nowych klientów i wzrost docelowego ruchu na stronie internetowej z wyszukiwarki Google, wzrost poziomu sprzedaży.

Dane źródłowe
Priorytetowa wyszukiwarka: Google.

Proces prac
Pierwsze, co zostało zrobione — przeprowadzono audyt techniczny witryny. Znaleźliśmy i wyeliminowaliśmy istniejące i potencjalne problemy, które mogły doprowadzić do częściowego lub całkowitego powielania treści, do trudności z indeksowaniem witryny lub niskich pozycji w Google.

Aby zapewnić wzrost pozycji, wdrożyliśmy zmiany w wewnętrznej optymalizacji:

  • zamknęliśmy od indeksowania «zbędne» dla wyszukiwarek podstrony: paginacja, wyszukiwanie, podstrony z częściowym dublowaniem treści;
  • umieściliśmy dla każdej podstrony zoptymalizowane meta tagi;
  • dodatkowo zoptymalizowaliśmy teksty: stworzyliśmy atrybuty title i alt do zdjęć, umieściliśmy nagłówki H1 na podstronach, przeprowadziliśmy strukturę treści i dodaliśmy nagłówki H2, H3;
  • zoptymalizowaliśmy prędkość ładowania strony;
  • przeprowadziliśmy wewnętrzne linkowanie, wzmacniając przy tym ciężar docelowych promowanych podstron.

Kolejnym etapem było zebranie rdzenia semantycznego. Znaleźliśmy docelowe frazy kluczowe, które najbardziej odpowiadali mindset użytkowników witryny. Przygotowaliśmy techniczne zadanie na wypełnienie serwisu treścią.

Dokładnie zbadaliśmy profil linkowy i po otrzymanych wynikach wykonanej analizy odrzuciliśmy linki niskiej jakości przez Google Search Console. Dalej pracowaliśmy nad zwiększeniem dobrych (pod kątem Google) linków prowadzących do strony klienta. W wyniku przeprowadzonych prac zwiększyła się ilość linków z innych witryn.

Dynamika wzrostu ilości linków do strony poligraficznej

Podczas tych kilku lat współpracy, gdzie głównymi celami było wzmocnienie pozycji strony w wyszukiwarce i zwiększenie potencjalnych klientów witryny:

  • Kontynuowaliśmy rozbudowę profilu linków.
  • Rozszerzyliśmy rdzeń semantyczny.
  • Polepszaliśmy i dostosowaliśmy stronę internetową do warunków algorytmów wyszukiwania Google, dzięki czemu mieściliśmy się na pierwszej stronie według promowanych zapytań wyszukiwarki.
  • Opracowaliśmy nową wersję strony internetowej.

Z najważniejszych technicznych ulepszeń — rozwiązaliśmy problem związany z wyświetleniem na mobilnej wersji strony tabel produktowych i cenowych, dostosowaliśmy grafikę strony internetowej pod urządzenia mobilne tak, aby użytkownik mógł w sposób łatwy i zrozumiały pracować z informacją przedstawioną na witrynie. Przenieśliśmy stronę na nową domenę, zrobiliśmy przekierowanie 301, dopracowaliśmy formularz zamówienia umieszczony na stronie www. Poza tym wyeliminowaliśmy problem, który polegał na tym, że informacja z formularza zamówień na stronie nie trafiała w odpowiednim formacie na e-mail (nie wyświetlały się zdjęcia, rozjeżdżały się pola tabeli z parametrami zamówienia, co prowadziło do bałaganu). Zmniejszyliśmy wagę podstron witryny (ponieważ ze względu na obecność dużej ilości grafiki, podstrony ładowały się powoli), co na różnych typach urządzeń doprowadziło do zwiększenia prędkości pobierania.

Od gościa do klienta
Główny cel marketingu internetowego to nie zwiększenie ilości odwiedzających osób, a zamiana użytkowników w stałych klientów, czyli zwiększenie średniej wartości koszyka. Początkowo w tym celu wdrożyliśmy ogólne must have zalecenia:

  • znacznie uprościliśmy formularz zamówienia;
  • dodaliśmy na podstronach produktów ich rozszerzone opisy i cechy;
  • wprowadziliśmy ustawienia, aby w pierwszej kolejności były wyświetlane popularne usługi;
  • skonfigurowaliśmy filtry wyboru towarów i usług poligrafii.

W nowej wersji witryny dodaliśmy czat do bezpośredniej komunikacji z doradcą i zwiększenia konwersji. Dzięki tym prostym wskazówkom właściciel strony internetowej znacznie zwiększył liczbę potencjalnych klientów. Oddzielnie wprowadziliśmy szereg rekomendacji mających na celu wzrost współczynnika konwersji. Niektóre z nich:

  • dodanie na podstrony możliwości zakupu usługi czy produktu za pomocą jednego kliknięcia;
  • dodanie możliwości filtrowania usług według różnych cech;
  • ustawianie funkcji zamówienia rozmowy z doradcą;
  • korzystanie z różnych narzędzi stymulujących użytkownika, aby zrealizował zamówienie.

Wyniki

Wyniki naszej pracy:

1. Ruch organiczny wzrósł z 29 do 450 użytkowników miesięcznie i stale rośnie:

Dynamika wzrostu SEO ruchu na stronie poligraficznej

2. Poziom widoczności witryny w wyszukiwarce Google wynosi 54%:

Widoczność serwisu poligraficznego w Google

3. Prowadzimy szereg działań w celu utrzymania wysokich pozycji strony internetowej i ich dalszego polepszenia.

Pozycje według różnych fraz kluczowych w TOP

Widoczność serwisu poligraficznego w Google

4. Według danych klienta poziom wzrostu sprzedaży w styczniu 2018 roku wzrósł o 76,7% w porównaniu do stycznia 2017 roku. Główne źródło klientów — ruch organiczny z wyszukiwarek i zamówienia online.

Podsumowanie

Pomimo osiągnięcia doskonałych wyników zespół nadal szuka nowych dróg rozwoju projektu. Regularnie przeprowadzamy rozszerzenie rdzenia semantycznego dla poprawy widoczności według większej ilości zapytań, oferujemy naszemu klientowi nowe techniczne ulepszenia witryny — dla zwiększenia użyteczności strony, zwiększenia zaufania botów Google i wzrostu ruchu organicznego.

[Всего голосов: 0    Средний: 0/5]
avatar
  Подписаться  
Уведомление о