Case study: Pozycjonowanie strony poligrafii

alt

Klient
Nasz klient — poligrafia, która zajmuje się drukiem cyfrowym, offset, oraz pilnym wykonaniem usług drukarskich. Świadczy usługi w zakresie wydawnictwa książek, czasopism biznesowych, produktów reklamowych, poligrafii wielu formatowej, jak również wykonania reklamy zewnętrznej.

Nasze zadanie
Naszymi głównymi zadaniami były: pozyskiwanie nowych klientów i wzrost docelowego ruchu na stronie internetowej z wyszukiwarki Google, wzrost poziomu sprzedaży.

Dane źródłowe
Priorytetowa wyszukiwarka: Google.

Proces prac
Pierwsze, co zostało zrobione — przeprowadzony audyt techniczny witryny. Znaleźliśmy i wyeliminowaliśmy istniejące i potencjalne problemy, które mogli doprowadzić do częściowego lub całkowitego powielanie treści, problemy z indeksowaniem serwisu lub niskich pozycji w Google.

Aby zapewnić wzrost pozycji, wdrożyliśmy zmiany w wewnętrznej optymalizacji:

  • zamknęliśmy od indeksowania «zbędne» dla wyszukiwarek strony: zaakceptować, wyszukiwanie, strony z częściowym dublowaniem zawartości treści;
  • umieściliśmy dla każdej strony zoptymalizowane meta tagi;
  • dodatkowo zoptymalizowaliśmy teksty: wpisaliśmy tagi title i alt do zdjęć, umieściliśmy nagłówki H1 na stronach, dopisaliśmy treści i dodaliśmy nagłówki H2, H3;
  • zoptymalizowano szybkość pracy strony;
  • przeprowadziliśmy wewnętrzne linkowanie, wzmacniając przy tym ciężar docelowych promowanych stron witryny.

Kolejnym etapem było zebranie jądra semantycznego. Znaleźliśmy docelowe frazy kluczowe, które jak najbardziej odpowiadali mind set grona użytkowników witryny. Przygotowaliśmy techniczne zadanie na wypełnienie serwisu treścią.

Zrobiliśmy rzetelne badanie profilu linków i w wyniku wykonanej analizy odrzucili niskiej jakości linki przez Google Search Console. Dalej prowadziliśmy prace dla zwiększenia dobrych (pod kątem Google) linków prowadzących do strony klienta. W wyniku przeprowadzonych prac ilość linków z innych stron się zwiększyła.

Dynamika wzrostu ilości linków do strony poligraficznej

Przez kilka lat współpracy w celu wzmocnienia pozycji strony w wyszukiwarce i zwiększenia potencjalnych klientów serwisu, robiliśmy:

  • Kontynuowali rozbudowę profilu linków,
  • Rozszerzyliśmy jądro semantyczne,
  • Modyfikowaliśmy i dostosowywaliśmy stronę internetową do zmian algorytmów Google, co pozwalało zajmować pierwszą stronę za większością zapytów,
  • Opracowaliśmy nową wersję strony internetowej.

Z najważniejszych technicznych ulepszeń — rozwiązaliśmy problem z wyprowadzeniem na mobilnej wersji strony tabele z produktami i cenami na usługi, również dostosowaliśmy grafikę strony internetowej pod odbiorców na urządzeniach mobilnych, tak, żeby użytkowniku było łatwo pracować z informacją podaną na stronie internetowej. Przenieśliśmy stronę na nową domenę, zrobiliśmy przekierowania 301, modyfikowaliśmy formularz zamówienia na stronie internetowej. Również wyeliminowaliśmy problem, który polegał na tym, że informacja z formularza zamówień na stronie nie przekierowywałaś w odpowiednim formacie na e-mail (nie wyświetlałaś zdjęcia, tabela z parametrami zamówienia wyglądała niezrozumiałe, co z kolei prowadziło do bałaganu). Zmniejszyli wagę stron serwisu (ponieważ ze względu na obecność dużej ilości grafiki, strony bardzo powoli ładowali), co doprowadziło do zwiększenia prędkości pobierania stron witryny na różnych typach urządzeń.

Od gościa do klienta
Głównym celem marketingu internetowego nie w tym, aby zwiększyć przepływ odwiedzających ludzi na stronie, a w tym, aby konwertować odwiedzających w kupujących (najlepiej stałych kupujących), czyli zwiększyć przychód pieniędzy do klienta. Początkowo do tego celu wdrożyliśmy ogólne must have zalecenia:

  • znacznie uproszczony formularz zamówienia;
  • dodaliśmy na stronę usług rozszerzone opisy i dane techniczne;
  • zrobiliśmy pokaz w pierwszej kolejności popularnych usług;
  • skonfigurowane filtry wyboru usług poligrafii.

W nowej wersji serwisu dodaliśmy czat na stronie internetowej do bezpośredniej komunikacji z doradcą i zwiększenia konwersji. Są te proste wskazówki, pozwoliły serwisu na znaczne zwiększenie liczby potencjalnych klientów. Oddzielnie wprowadziliśmy szereg zaleceń mających na celu wzrost współczynnika konwersji. Niektóre z nich:

  • dodanie do strony możliwości zakupu usługi za pomocą jednego kliknięcia;
  • dodanie możliwości filtrowania usług według różnych cech;
  • ustawianie funkcji zamówienia rozmowy z doradcą;
  • korzystanie z różnych narzędzi stymulujących gościa, aby zrealizował zamówienie.

Wyniki

Wyniki naszej pracy:

1. Organiczny ruch wzrósł z 29 do 450 użytkowników miesięcznie i stale rośnie:

Dynamika wzrostu SEO ruchu na stronie poligraficznej

2. Poziom widoczności witryny w wyszukiwarce Google wynosi 54%:

Widoczność serwisu poligraficznego w Google

3. Prowadzimy szereg działań w celu utrzymania wysokich pozycji serwisu i ich ulepszenia dalej.

Pozycje różnych fraz kluczowych w TOP

Widoczność serwisu poligraficznego w Google

4. Według danych klienta poziom sprzedaży według stanu na styczeń 2018 roku wzrósł o 76,7% w porównaniu do stycznia 2017 roku. Główne źródło klientów — organiczny ruch z wyszukiwarki i zamówienia online lub telefonicznie.

Podsumowanie

Oprócz osiągnięcia doskonałych wyników zespół nadal szuka nowych dróg rozwoju projektu. Regularnie przeprowadzamy rozszerzenie jądra semantycznego dla poprawy widoczności większej ilości zapytań, oferujemy naszemu klientowi nowe techniczne ulepszenia witryny, aby podwyższyć współczynnik konwersji, zwiększyć zaufanie wyszukiwarki Google i zwiększyć ruch organiczny.

[Всего голосов: 0    Средний: 0/5]
avatar
  Подписаться  
Уведомление о